Waarom ik een vertellende copywriter ben.

Fotograaf: Henry Faber


Nee joh, ik heb geen (vertellende ) copywriter nodig. Ik kan mijn eigen teksten zelf wel schrijven. Tenslotte weet ik het beste wat ik wil vertellen en hoe ik het moet vertellen. Zo moeilijk kan het niet zijn.

Met regelmaat hoor ik iemand dit zeggen. Stiekem moet ik altijd een beetje lachen en wens ik diegene veel succes. Als ik als vertellende copywriter al worstel met de vragen als: wie ben ik als vertellende copywriter? Wat wil ik bereiken? Wie zijn mijn klanten? En hoe laat ik dat blijken uit mijn tekst zonder andere lezers af te stoten? Hoe kan het dan dat het voor jou niet moeilijk is?

Het schrijven van een nieuwe tekst

Het was een middag in januari. Ik had mij voorgenomen om een nieuwe tekst te schrijven voor mijn website. Ik zat er helemaal klaar voor. Nieuw Word-bestand geopend, muziekje op de achtergrond, een lekkere cappuccino binnen handbereik. En toen gebeurde er helemaal niks. Ik staarde naar het lege witte vel, toen naar mijn toetsenbord en vervolgens uit het raam. Die cappuccino was inmiddels op en nog geen letter op papier.

Oké, ik snap je. Laten we kennismaken.

Voor welke ondernemers schrijf ik

Het was een wirwar aan gedachtes, vragen, losse, nietszeggende zinnen in mijn hoofd. Waarom is het zo moeilijk om dát op papier te vertellen wat je graag wilt vertellen? Dit is precies waar het voor mij om draait, waarom ik doe wat ik doe. Ik schrijf teksten die het verhaal vertellen van creatieve ondernemers, ondernemers die werken in de culturele sector, ondernemers met duizend-en-één ideeën en die dat ook allemaal kunnen verwezenlijken.

Ik ben zo’n ondernemer. Help mij.

Wat deze ondernemers gemeen hebben

Deze ondernemers hebben allemaal een ding gemeen: ze kunnen vertellen als de beste. Vol passie, enthousiasme en twinkelende ogen. We kennen allemaal wel zo’n iemand. Bij wie we – bijna letterlijk – aan de lippen hangen als deze persoon vertelt. Dat je zelf enthousiast wordt en de energie voelt stromen. Wauw, die voorstelling wil je zien, van die persoon wil je hulp, die ervaring wil je ook meemaken. Of je beseft dat jij die persoon bent.

Je worstelt met jouw tekst

Jij vertelt met passie, enthousiasme en twinkelende ogen wie je bent. Wat je doet. Waarbij de mensen aan je lippen hangen als je vertelt. Alleen verliest jouw verhaal zijn glans, zijn enthousiasme als je het op papier zet. Je worstelt met wat je wilt bereiken met je tekst en hoe je dat gaat vertellen. Welke informatie wel van belang is en welke eigenlijk overbodig. Je wilt een tekst waarin je jezelf herkent, die zijn doel bereikt én die jouw enthousiasme draagt.

Ik kom er niet uit. Ik wil jouw hulp.

Wat je aan mij als vertellende copywriter hebt

Dan ben ik misschien de persoon waar jij enthousiast van wordt. Met passie, enthousiasme en liefde zet ik jouw verhaal om naar een mooie, passend geschreven tekst. Passend bij jouw doelgroep en passend bij jou. Een tekst die jouw verhaal vertelt, jouw passie en enthousiasme draagt. Waarbij je ogen gaan twinkelen als je het leest. Omdat dít het verhaal is dat jij wilt vertellen aan jouw doelgroep.

Daarom ben ik een vertellende copywriter.

Ik wil contact met jou.